GRÖNT OCH GRANNT SÅ GRANNARNA GRÄDER!

DSC03640_grasmattanViss skillnad jämfört med för ett år sedan…

… och hur såg det ut då undrar du kanske?
Det är bara att kolla:  Trädgårdsanläggning

VARFÖR BLIR DET PÅ DETTA VISET?

Första året gick det åt mycket vatten utan att det blev särskilt bra. 😦
Gräset var tunt och massor av ogräs, kala ytor och allmänt tråkigt. En dag när jag klippte som bäst kom en fd kund till vårt sätteri förbi och vi började prata om min taskiga gräsmatta.Han gav då två goda råd. Gödsla med Stroller T Plus+ Kombi och skaffa en gräsklippare med multiclipp-funktion!

Sagt och gjort. På vissa ställen har det kommit lite för mycket gödning och där växer gräset nästan dubbelt så fort som på övriga ytor. På andra ställen har det kommit in i h-vete för mycket och där är det helt dött! – dock börjar de ställena växa igen igen. Resten av gräsmattan har blivit så fin att mina grannar kommenterar den – vilket är riktigt trevligt. Naturligtvis måste jag ändå dra upp lite ogräs då och då men det handlar om någon timme i månaden bara. Och den där multiclippmaskinen gör att jag aldrig behöver ta upp något avklippt gräs, det får ligga kvar och hjälpa till med gödningen.

Lämna en kommentar