TILLBAKA PÅ 5:2-METODEN

DÅ JAG FÖRRA MÅNADEN

lämnade 5:2-metoden efter 15 veckor för att istället köra 16:8, vägde jag 85,5 kg och hade minskat ca 5 kg. Tyvärr tog det bara 4 veckor att gå upp 3 kg.

Dags alltså för åtgärd. Och precis som alla Vikt-Väktare som gått upp i vikt efter sitt senaste bantningsprojekt gick även jag till baka till mitt senaste d.v.s 5:2-metoden.
Jag började förra veckan och vägde på måndagen 88,8 kg. Att köra 5:2 gick precis lika lätt som i somras, och varför skulle det inte göra det? LCHF gör verkligen sitt till eftersom man ALDRIG känner sig hungrig.
Min kosthållning på fastedagarna, eller som sonen kallar dem, 2-dagarna, är min ordinarie frukost x 2, alltså även som middag …frukost-5-2_web
På bilden ser du min frukost = ca 300 kcal, och sedan kan jag tillåta mig ytterligare lika mycket en gång till på fastedagarna. ;-)

Jag är nu inne på andra veckan. Dagens notering var 87,6, alltså ner med 1,2 kg från förra måndagen. Ska bli roligt att se hur jag klarar mig den här gången. Förhoppningsvis tar det inte 15 veckor och slutresultatet ska helst hamna under 85 kg. 😉

Kommentera

