JAG MÅR ILLA AV LCHF

NÄR EXPRESSEN LÅTER

sina fettskrämda låtsasexperter stå för tolkningen av vad LCHF är för något.

Det är naturligtvis korkat och aningslöst av mig att köpa lösnummer av EXPRESSEN på löpsedelsrubriken ”BILLIGA och nyttiga LCHF-MATEN”. Jag har varit med länge och borde begripa bättre, men den senaste tidens stora framsteg för lchf-kosten har invaggat mig i någon sorts tro på att det går åt rätt håll. Men icke sa Nicke 😦
Jag borde ha varit förvarnad, i KVÄLLSÖPPET 14/2 var det Claude Marcus och Livssmedelsverket som förklarade för Kostdoktorn och Anna Hallén vad som ingick i lchf-kost och nu är det Anna Bäsén och Livsmedelsverkets dietist Anette Jansson som är experter på lchf.Så här kan det se ut, hur trovärdigt som helst men ändå rena påhoppet!

Alla som köper EXPRESSEN i tron att de ska få nyttig och bra information om lchf luras istället med påståenden om att rött kött ger förhöjd risk för cancer (som om lchf skulle innebära extra stort intag av kött).
Dessutom säger Anna Bäsén: ”… GRÖNSAKER – Generellt sett ska man äta olika sorters grönsaker i många olika färger. LCHF varnar för exempelvis morötter, kålrot, palsternacka och potatis, men det tycker jag är bra och billig mat.” Därifrån kommer rubriktexten ”BILLIGA och nyttiga LCHF-MATEN”.
Ytterligare citat från Bäsén: ”… SMÖR – Begränsa mängden. Feta mejeriprodukter i hög mängd är inte bra för hjärtat och kärlen.”
KVALIFICERAT SKITSNACK från någon som stretat emot kostrevolutionen sedan start ska nu plötsligt framställas som om hon vore expert på lchf-kost och kärlhälsa.

JAG VET INTE VILKET

som är mest kväljande: att EXPRESSEN kör det här racet, eller att Anna Bäsén ger upp sin journalistiska heder på det här sättet.

Bäséns avskedsreplik går i samma anda: ”Dessutom är köttätande dåligt för både miljön och plånboken

Jag säger som Anna Hallén sa i Kvällsöppet: ”Ni är inte pålästa.

3 responses to “JAG MÅR ILLA AV LCHF

  1. Kött är nyttigt om djuren fått äta gräs tycker jag

  2. Anna bäsén och Expressen är ett stort misslyckande.

Kommentera

