SNABBA CASH

Parkeringsböter på Stortorget måndag 5/3 😦

… och detta är vad som hände: Hustrun skulle köpa en tröja på Henses Herrekipering i centrala Helsingborg.
För det mesta handlar vi på Väla Stormarknad eftersom det är svårt med parkeringen i sta’n men just Henses har ingen butik på Väla.

Av godhet skjutsade jag henne till Stortorget och tänkte sitta kvar i bilen den lilla tid det tar att kila runt hörnet och inhandla tröja. … men, jag är av naturen lite rastlös och klev ur bilen och gick fram till Ecco-butikens skyltfönster, och upptäckte där att det var rea på mitt favoritmärke sedan 20 år. Klev alltså in i butiken och kollade vad som fanns. Tyvärr inget som väckte mitt intresse varför jag sade tack och hej.

NÄR JAG KOM UT

ur butiken fick jag se en man som stod och fibblade med något vid min bil och som kvickt som attan drog iväg från platsen. Jag undrade naturligtvis vad som stod på men han försvann snabbt. När jag kom fram till min bil såg jag att det satt en gul remsa inklämd under torkarbladet. Jag hade fått en P-bot.
Modern parkeringslapp inkl. betalningsinformation.

Inte mycket att säga om det. Jag kunde lätt konstatera att jag stannat på ett ställe med STOPPFÖRBUD!
Om det är befogat med stoppförbud just där eller inte (det finns ingen anledning av utrymmesskäl) har ju ingen betydelse, jag hade gjort fel 😦
Är detta verkligen något att skriva om i en blogg? Kanske inte, men ändå är det några saker jag ställer mig undrande inför.

VARFÖR

jobbar parkeringsvakter under-cover? Ingen uniform, specialutrustad med en handdator som snabbt som ögat kan skriva ut en bot-remsa. Det gäller att sap slå till och komma undan innan någon hinner ifrågasätta, skäms man för sitt yrke?

VARFÖR

är det så få parkeringsplatser och så dyrt att parkera i city? Detta drabbar de handlare som fortfarande försöker leverera service till människor som tror på ett levande city. Övervakningsområdet är dessutom så litet att det står en p-nisse (kamouflerad  till gatuflanör) runt varje hörn.

VARFÖR

är det noll-tolerans på relativt enkla brott när man kan få rabatt på andra brott, våldtäkt exempelvis?

SNABBA CASH

Stora pengar fort och på ett lite skumt sätt; 700:– på 68 sekunder ger en timförtjänst på ca 37.059:– liite i överkant tycker jag 😦

Kommentera

