KRYDDOR

MIN POSTLÅDA

hade aldrig doftat godare 😉 – Jag hade fått min leverans av nya kryddor från LCHF-butiken.Detta var själva orsaken till väldoften. Fiskmix, väldigt gott när man lagar till lax i ugnen. Vitlöksmix brukar jag använda i woken liksom KinaWok. Barbeque använder jag inte bara till grillen utan också när jag steker mitt malda kött till frukost.

Jag köper de flesta av mina kryddor på nätet. Hos LCHF-butiken kan du vara säker på att du slipper tillsatser och onödiga kolhydrater. Det kostar inte skjortan och de levererar på ett par dagar.

One response to “KRYDDOR

  1. Hej Bertil,
    Verkar vara intressanta kryddor. Får nog ta mig en titt i LCHF-butiken 🙂
    Kul att du tog dig tid att kolla in min blogg. Skriver inte så ofta där nuförtiden men försöker ändå att hålla den vid liv =)
    Intressant att du har rört dig i ”mina” trakter. Konstigt vad saker och ting kan sammanfalla ibland.
    Min man Bertil, fint namn för övrigt, har varit snickare sedan 15 årsåldern (född 1947) och har även han byggt hus vid golfbanan i Torekov, (tror att det var någon gång på 70-talet). Han jobbade på PEAB under åren 1973-2008.
    Följer med intresse dina ”fighter” med Eva K. i HD-NST. Intressant och tyvärr, får man väl säga, nödvändigt med någon som kan ”stå upp” mot ”envisheten”.
    Såg ett program på SVT 2 ikväll som handlade om Machu Piccu. Där odlades och åts det mycket majs, och ca 44 minuter in i programmet sägs det här:
    ”Den kolhydratrika majsen ledde till hål i tänderna och tandlossning”.
    Inte ett dugg förvånande!
    Här är länken till dokumentären om någon skulle vara intresserad:
    http://svtplay.se/v/2537705/dokumentarfilm/machu_picchu
    /Eva

Kommentera

