ORDNINGEN ÅTERSTÄLLD

EFTERFÖLJAREN INSTALLERAD

… och då handlar det inte om Håkan Juholt, utan min nya skalkniv Tamahagane, heter underverket. Det känns som att det är en värdig efterträdare till min gamla favorit. Såg på länken att den kostar nästan två tusen! Hos Cervera här i Skåne kan man köpa den för 915:–! 🙂

Apropå Juholt tänker jag så här: Han gör rätt som rensar ut bland de gamla topparna av flera anledningar.

  • En ny partiledare har inte råd att ifrågasättas pga att han har mindre ledarerfarenhet än de han ska leda
  • Det gäller att sätta sig i respekt
  • Det ”gamla gardet” har inte imponerat på Svenska folket
  • Nya medarbetare har högre ambitioner än gamla, ny kvastar sopar bäst

Var det rätt att välja en man, och en sådan som Håkan Juholt i.s.f. exempelvis Veronica Palm?
– Ja, det tycker jag!
Håkan ”sticker av” mot det gamla slätstrukna gänget. Han syns. Han bullrar och kan skoja om sin egen person, ändå tvivlar inte jag på att han har riktig pondus!
Jag hade gärna sett Veronica som ny partiledare men inser att hon skulle bli omöjlig i Socialdemokratiska partiet med alla dess betongrövar som skulle se henne som en sorts svagare repris på Mona Sahlin. Hon får nu en fair chans i den nya laguppställningen och kan säkert konkurrera med gubbarna nästa gång det blir partiledarbyte.

3 responses to “ORDNINGEN ÅTERSTÄLLD

  1. Hej Håkan!

    Hittade länken till Eventkock.se i din blogg! Tack för den! =)

    Skalkniven på bilden är inte en Tamahagane Kyoto som priset du refererar till antyder utan en Tamahagane 3-Ply Steel. I Skåne kostar alltså den kniven på bilden 915 kr…på Eventkock.se kostar den 895 kr! 😉

    Ordningen återställd!

    Allt gott och ha en fortsatt fin Pingst!

    Fredrik på Eventkock.se

  2. Förlåt! Fråga mig inte varför jag kallade dig Håkan, Bertil!

    • Håkan eller Bertil, no big deal!
      Jag kommer att sätta mig mer in i de olika knivarna Tamahagane vad tiden lider. Priset 915 kr i butik eller 895 kr på nätet är väl jämförbara. Fin nätbutik för övrigt där jag ska botanisera när det blir dax att förnya köksredskapen 😉

Kommentera

