Hälsa

Det finns många

vittnesmål om förbättrad hälsa med LCHF 🙂
För en liten stund sedan ringde Mats från Göteborg och berättade att han blivit fri från diabetes-2 genom att äta rätt kost. När han berättade sin historia var det som om han beskrev min egen diabeteshistoria, eller Lars-Erik Lithsfeldts, eller Helena Hesselmarks, eller …

Mats undrade om vi på Pickabook Förlag var intresserade av att ge ut hans historia? – Vi får väl se, jag har redan fått några sidor i min mejlbox för att jag ska kunna bedöma värdet.

Jag blir aldrig förkyld

hör man också ofta bland LCHF:are. Kanske beror det på att man har dåligt minne och inte kommer ihåg den senaste förkylningen för samma sak får man också höra av människor som inte alls äter enligt LCHF 😉
Men ändå undrar man ju. Igår eftermiddag märkte jag att jag började få ont i halsen. Det är i och för sig inget annat att vänta eftersom jag träffar barnbarnet, som nyss börjat på dagis, varje dag. När det var dax att gå till sängs gjorde det riktigt ont i halsen när jag skulle svälja, vilket naturligtvis innebär att man måste svälja saliv var annan minut. Under natten, när jag var uppe och vattnade porslinstronen, kände jag att det inte längre gjorde lika ont att svälja och i morse när jag steg upp var det slut på halsont.
LCHF, D-vitamin varje dag, omega-3 kapsel varje dag, frisk luft varje dag … Eller kanske allt sammantaget.

Det skulle vara

kul om du som läser min blogg ville berätta om dina erfarenheter. Vi kanske kan få ihop en hel bok av alla historierna så småningom?

Kommentera

