MER OM FETTMA OCH GASTRIC BYPASS

Jag skriver ju ganska ofta om problematiken runt gp. Det som retar mig allra mest är när operationen görs på barn och ungdomar. Annika Dahlqvist har idag en länk till en av henne skriven artikel i DEBATT om den mänskliga katastrof det innebär att operera ungdomar. Läs den!

Annars handlar det

mest om senaste rapporten om hur fettmaepidemien tar sig allt värre uttryck i Europa, undantaget Sverige 😉
Jag tillåter mig att spekulera lite; Sverige ligger nu på femte plats i tjockligan av de bästa länderna (10,2% feta), strax efter Norge (10,0%) och Italien (9,9%). England är värst bland de värsta med sina 24,5%. – Tänk om det är så att vi LCHF:are är de som håller siffrorna nere och att Sverige kanske utan LCHF:are skulle hamna på en betydligt högre siffra? Jag bara undrar.Inte så vackert kanske… men. Bilden är tagen 24/5 -08 efter jag gått ner från 118 kg till 103! så det kunde varit värre 😉 Sedan dess har jag gått ner ytterligare 20 kg och väger nu 83 kg, en vikt jag utan problem hållit i över ett år. Vilket måste betyda att jag är med och drar ner fettprocenten för Sverige.

Kommentera

