SURKÅL

Tre olika sorter

köpte jag eftersom jag inte testat surkål på väldigt länge (jag kände inte igen något märke i butiken). De här är inköpta på City-Gross i Helsingborg, som förresten börjar sälja Valio SMÖR bland sina ÄktaVara-produkter.

Nu har jag provat alla och det är nästan ingen skillnad i smak. Den mittersta burken, Weinkraut är lite mildare i syran men alla är väldigt goda. Mitt förslag är att du köper den billigaste du hittar och käkar 1–2 gånger per vecka.

5 responses to “SURKÅL

  1. mums mums, surkål! Mitt tips är att få i sig en matsked varje dag, torde funka även om man inte är nåt stort fan – supernyttigt! Man kan göra en sallad med surkål, rivet äpple och russin också.

  2. Som fan av LCHF avstår jag äpple och russin men en matsked om dagen klarar jag lätt 😉

  3. Tänkte nästan att du skulle säga det 🙂

  4. Den vacumpackade i grönsaksdisken på city-gross kan rekommenderas.
    hälsningar ewa

Kommentera

