SÖNDAG I MALMÖ

Jobbet med att

välja rätt stänkskydd till köket går vidare. I helgen åkte vi till Malmö för att kolla på KöksForum-HTH, och XXXLutz:s köksutställning för att om möjligt få lite tips. Ett extremt fint och dyrt extremkök från HTH-utställningshall i Malmö.
Tillbaka hos Köksforum-HTH i Helsingborg. Min gamla kompis Gert-Ove tipsar om en blank/matt-mönstrad svart glasskiva, kanske …


Inspiration eller förvillelse

det är frågan, döm själva. Här ett litet urval från det tjugotal kök som finns på XXXLutz.Variationen är naturligtvis oändlig. Vårt kök är HTH med högblanka vita luckor och lådor och med en nästan svart granithäll så det lutar åt att försöka hålla sig inom gråskalan.

Efter ett så hårt arbete

har man förtjänat lite mat. Vi gick på V•E•S•P•A i centrala Malmö, vilket jag gärna rekommenderar. Det fanns två förrättstallrikar med diverse kallskuret, oliver m.m. i hastigheten glömde jag att fotografera maten men …
… jag kan meddela att det blev bröd över 😉

Avslutningsvis

hade vi nöjet att avnjuta SPAMALOT på Nöjesteatern tillsammans med sonen och sonhustrun. Det var strängeligen förbjudet att fotografera men jag antar att det är för att alltför mycket blixtrande kan störa föreställningen. Min nya kamera behöver ingen blixt i den belysningen så det var med någorlunda gott samvete jag smög till mig en bild från finalen.
Mer fakta om SPAMALOT

Kommentera

