China Town

Idag dog min induktonsspis

Vi skulle äta brunch med mäklaren inför visningen av huset. Jag hade tänkt bjuda en helt vanlig LCHF-brunch för tre pers. med scrambled eggs, sex ägg, två dl visp, riven parmesanost och lite nymald svartpeppar. Till det några skivor bräckt kassler och kaffe.
Kasslern var klar och jag skulle just slå på en annan platta för att skramla äggen – då, just då la’ spisen av. – Det fick bli micron i stället, vilket visade sig gå nästa lika bra.

Konsekvensen

av att spisen pajade, det är säkert bara någon stresssäkring som löst ut, blev att vi behövde köpa hämtmat. Det fick bli kinesiskt. Restaurangen jag köpte från heter China Town, vi har handlat där många gånger förut, men då på den gamla ”goda” tiden före LCHF. Idag beställde jag kinesmat UTAN RIS!
Då jag hämtade undrade kina-damen varför jag inte ville ha ris. Jag förklarade lite komprimerat min kosthistoria och då berättade hon att hon själv dragit ner på riset, ”fast jag tycker så mycket om ris” och tack vare det slutat att gå upp i vikt!
Så hon hade sagt till kocken att woka lite extra grönsaker åt oss.
Så härligt att medvetandet om kolhydraternas fördärvlighet även nått kinesrestaurangerna.

Vad vi åt?

Anka IP, Kycklingspett med jordnötsås, Skaldjur Sichuan och wokade grönsaker. Till det en flaska Riesling från Alcase – fruktansvärt gott 😉
Nu ska det bli gott med en kopp kaffe med en skvätt vispgrädde!

One response to “China Town

  1. Härligt att ni gjorde det bästa av situationen, dvs. anlitade micro och kinarestaurang när spisen lagt av. Hoppas att den går att laga relativt smärtfritt (läs: billigt). Nu blev jag sugen på asiatisk wok. Kanske får bli det till kvällsmat? Med hemlagad jordnötssås… Mums!

Kommentera

