Hatten av för fantastisk uppfinning

Idag när jag skulle borsta tänderna upptäckt jag att min nya tandkrämstub hade försetts med bajonettfattning. I stället för att skruva hatten flera varv vid avtagning och påsättning gick det nu på ett kvarts varv 😉

Snabbt räknade jag

ut att jag tjänar ca 3 sekunder i vardera riktningen. Om nu alla människor i hela världen borstar med samma tandkräm som jag kommer vi att tjäna – 6 x 6.790.000.000 (enl. Wikipdia) sekunder, vilket blir 11.316.667 timmar.
Snittlönen i hela världen är kanske inte så hög, men låt oss anta att det blir ca 30:–. Då blir den här uppfinningen värd 339.500.010 kronor varje dag !!!

Den är ju värd ett Nobellpris i ekonomi 🙂

3 responses to “Hatten av för fantastisk uppfinning

  1. Hahaha, ”hatten av…” där fick du allt till det! 😉 Jag tycker att alla uppfinningar som underlättar morgonrutinerna är värda någon form av pris, minst ett Nobelpris. Det är tillräckligt svårt ändå att fungera normalt när man precis vaknat. Man behöver inte dessutom hinder på vägen som femtioelvavarvstandkrämstubskorkar, favorittröjan ut-och-in, tepåsar som drösslar över hela vasken eller bortsprungna nyckelkort till porten på kontoret. För att nämna några…

  2. Visste ju att du inte riktigt är dig själv på morgnarna men anade inte graden av svårigheter. Jag kan bjuda dig på en av mina tuber 😉

  3. Åh vad snällt! 🙂

Kommentera

