Notiser jag gillade i dagens nyhetsflöde

Från Helsingborgs Dagblad

Trissmiljonären Rose-Marie: ”Jag har flyt nu”

Rose-Marie Karlsson i Landskrona är fyrabarnsmamma och sjukpensionär. Men i lördags förändrades livet. Då skrapade hon fram nio miljoner kronor i direktsänd tv.

I artikeln säger Rose-Marie att hon tidigare hade problem med vikt (108 kg), diabetes och hjärtbesvär. För ett år sedan genomgick hon en GB-operation och har gått ner 53 kg och förmodligen fått ordning på sina problem. Så varför gnäller jag på GB-operationer? man kan tydligen både bli frisk, smal och miljonär 😉

I själva verket blev jag så glad för hennes skull att det nog kom en liten tår.

Från Mentor on line

KÖPA BYXOR
(Melodi: Det var på Capri vi mötte varandra)

Att köpa byxor, en prövning för många,
Dom sitter sällan så bra. Som dom ska.
Dom är för korta, för långa, för trånga.
Men en snaps sitter jämt lika bra!
Erik de Maré från Malmö, Svensk mästare i snapsvisa 2010

One response to “Notiser jag gillade i dagens nyhetsflöde

  1. Vilken härlig solskenshistoria! Heja Rose-Marie! 🙂

Kommentera

