Banta

Mitt i all röra med styling, målning, m.m. hittade hustrun en rolig liten papperslapp 😉

Det här är min nya bantningsmeny 2000-01-21, efter att ha kaloribantat ett år.

Inför Millenniumskiftet

bantade jag ca 30 kg på ett år. Januari -00 vägde jag 98 kg och hade då redan börjat vända upp igen. Tjugoförsta januari -00 var jag på återbesök hos dietisten och fick ovanstående lista på vad jag skulle äta för att komma vidare. Mitt BMI var då 32.

Så här långt i bantningen hade jag förmodligen gett upp rent mentalt. Aldrig mätt, ständigt letande efter möjligheter att få i mig lite mer mat utan att ”förstöra min dag” och ett ökande antal kilo på vågen, det slutade på 118 kg januari 070115.

Min nuvarande meny

Frukost: ca 300 gr smörstekt malet kött, ibland med ca 2 msk wok eller nystekt lök, vatten och kaffe. Alternativt en omelett på 2–3 ägg, vispgrädde, riven parmesanost, bacon.
Lunch: fet ost + halv näve blandade nötter.
Middag: ca 300 gr smörstekt fågel, fisk eller kött + 5 dl wok + sås (steksky + vispgrädde + CF). Vatten och ibland ett glas vin.

Jag gissar att ovanstående är ca 3000 kcal men bryr mig inte om vilket. Jag blir mätt och håller vikten rätt skapligt, 82–84 kg sedan ett och ett halvt år tillbaka.

2 responses to “Banta

  1. Och du ser strålande pigg ut dessutom! Tänk om man bara vetat att man skulle göra precis tvärt emot vad dietisterna säger…

  2. Det är en märklig kost, helt klart!! Å jag är såå glad att jag tog till mej det här…
    Så härligt att gå in och läsa här hos dej – ger mej så mycket, får mej att fundera vidare etc. Tack!

Kommentera

