Skånemejerier växer

För en tid sedan

närmare bestämt den 10 augusti skrev jag om att Skånemejerier köpt Lindahls Mejeri. Senare har jag sett i pressmeddelande att de även köpt in sig i Östgöta mjölk och Wernersson Ost. Och idag höjde de ersättningen till sina mjölkbönder – igen 🙂

Jag blev tvungen att kolla på deras hemsida om jag missat något och det ser verkligen så ut. Klicka på den här länken och bli imponerad. Eller som vi brukar säga här i Skåne: ”Jag gläds åt att vara Svensk, men jag yvs över att vara Skåning!”

Jag är inte säker men jag tror att det här är Kalvins storasyster 😉

Kommentera

