Kerryträff

I helgen

var vi bjudna till Kerryträff 🙂
Det var uppfödaren, Ylva Alpheim med sin kennel, Yvenus Kerry Blue, som bjöd in sina ”valpköpare” till en trevlig eftermiddag. Samling och mingel som framgår av nedanstående bilder. Klippning av Kerry, olika former av dressyr och därefter korvgrillning och kaffe med dopp. I stället för bröd till korven hade jag med min coleslaw som blev ganska uppskattad. (Om du kollar på länken till Yvenus hemsida ska du klicka vidare på Enter och därefter gå till Akuellt&Rapport i vänsterspalten. Väl där hittar du träffen på datumet 17 juni)


Ylva hälsar oss välkomna.


Klippningsexperten Ylva visar hur det ska gå till att få till en schysst utställnings-cut!


Hanarna får inte komma för nära varandra, då kan det smälla till, de träffas ju så sällan att de inte känner varandra tillräckligt väl.


Mingel, mingel.


Tre glödheta killar ser till att det kommer mat på bordet, som alltid när det kommer till grillning 🙂


Och till sist, den obligatoriska samlingsbilden, 10 Kerrysar, en härlig syn och märkligt nog, nästan inte ett enda skall på hela dagen! Vår Tobbe är killen längst ut till höger. Fler bilder på Ylvas egen hemsida, länk ovan.

3 responses to “Kerryträff

  1. Gun in Ada, MI, USA (Thomasine's mum)

    Vad roligt att se en Kerry traff :0) Min groomer har Kerry Blues medan jag ar totally under the spell of Airedales since 1998

  2. I like Airedales as well since my former business partners had one after a nother, allways bitches. Speciellt deras senaste är helt förtjusande.
    Så trevligt med läsare på andra sidan jorden 🙂

  3. Gun in Ada, MI, USA (Thomasine's mum)

    … det ar jag som ar Gun92884 pa KiF :0)
    Har varit medlem i flera ar men det ar bara pa sista manaden som jag har borjat lasa och medverka …
    Jag har ingen overvikt och har aldrig anammat den amerikanska fast food-mentaliteten. Dessutom bodde jag redan utomlands (Scotland, England, Frankrike och nu Staterna) sa jag upplevde aldrig nar ‘mys’fenomenet med ‘gott i fredagssoffan’ borjade. Men, jag kommer ihag att mamma pratade saligt om ostbagar …
    Ater LCHC se’n manga ar tillbaka. Pa 80-talet nar jag bodde i Frankrike fick jag diabeteskanningar nar livet var litet stressigt och min lakare satte mig genast pa 0 kh … kanningarna forsvann snabbt och har aldrig kommit tillbaka.
    Min mormor, fodd fore insulin fanns, med diabetes 1 + giftstruma, at sa nara 0 kh som det var mojligt och levde och satte 5 barn till varlden. Hushallshjalp (borgelig familj fran Sodertorn) tog hand om barnen, men det var LCHFmat som holl henne vid liv.
    Nar det borjades skriva om SS Skaldeman (Kolhydratlistan) och hans kost skrev jag till honom och berattade om mormor, och en sak ledde till en annan … han bad mig oversatte hans ‘story’ for en Weston A Price website, dar det berattades om en smallfet person som hade gatt ner i vikt med samma metod, LCHF. Som tack skickade SSS mig sina bocker :0)
    Trakigt nog verkar det nastan omojligt att fa gemene man har att forsta att fett inte ar boven i obesitydramat, och det ar langt ifran vanligt att hitta na’n som vet vad LCHF innebar.

Kommentera

