Uppföljning GBP

I ett tidigare

inlägg skrev jag om Annica Hedörns misslyckade gbp-operation. Just då låg hon i koma på Akademiska Sjukhuset i Uppsala med maken vid sin sida, vilket kostade honom jättemycket, bara boendekostnaden på patienthotell kostade 25 000:–, eftersom deras landsting helt avsäger sig sin skuld i det hela.

Annica är nu tillbaka på Sundsvalls sjukhus. Hur jag än läser om det här blir jag inte klok på om hon fortfarande ska göra den där operationen? Med det synsätt man hittills visat upp är hon väl nu i ännu högre grad i behov av gbp, sittande i rullstol har hon ju ännu sämre möjlighet att träna sig ner i vikt.

Min åsikt

om det här har jag redan deklarerat. Annica har gått ner 48 kg genom två års bantning, så det är inget fel på förmågan att hålla en diet under lång tid. Om Annica ordineras lchf kommer hon att fortsätta ner i vikt utan ytterligare motion/träning och den där operationen som nästan dödade henne kommer man inte behöva genomföra!

3 responses to “Uppföljning GBP

  1. 48 kg på två år skulle jag själv se som ett misslyckande och hellre ta operationen.

    • Jag hänger inte med riktigt, hur kan någonsin en viktminskning på 2 kg/månad under två år ses som ett misslyckande?
      Jag vet inte hur hon bantat, om det är med hjälp av tallriksmodellen och dietisthjälp så tycker jag att det är ett utmärkt resultat.
      Är du part i målet, har du själv redan gjort gbp, och hur tycker du att det går? Och så följdfrågan; skulle du göra om den misslyckade operationen efter att ha legat i koma och vaknat amputerad?

  2. Erika Palmestedt

    48 kilo på två år är ju fantastiskt…. jag har ”bara” gått ner 34 kilo på samma tid så jag är nästan lite avundsjuk!
    Heja Annica! Hoppas hon låter bli gbp… hon verkar klara det bra på egen hand. Det tror jag hon vinner på i längden.

Kommentera

