Morgonpromenad 14/4

Härligt att vara bokförläggare och få se så många böcker, eh… bokar, varje dag.

Här har jag knallat med hund i nästan 20 år. Nuvarande är Tobbe, den förre hette King. Rundan tar ca 45 minuter och är njutbar hela sommaren men kan vara hemsk på vintern med halka och mörker, det gäller alltså att passa på att må bra en dag som denna när det är vinstilla och solen skiner. Jag brukar inte ha kamera med men idag ville jag visa hur långt våren kommit och hur det ser ut på rundan. Till hösten blir det promenader i en helt annan del av staden, efter flytten till nya huset.

Scilla och påskliljor, förmodligen har någon vänlig själ planterat ut dom i skogen för att förgylla vardagen för sina medmänniskor;-)

Nässelsoppa, ja kanske, om det inte vore för att jag vet att det passerar ca 20 jyckar här varje dag och alla har för vana att berätta för varandra att: ”Jag var här!”

Det finns skäl till att området heter Ättekulla (syftar på Skånska ordet för gravhögar), på min runda passerar jag sju stycken!

Får jag presentera Tobbe, en man i sina bästa år (77) som kastar en lång skugga.

9 responses to “Morgonpromenad 14/4

  1. Vilka härliga vårtecken!

  2. Halloj! Kul med blogg! Vilka otroliga bilder – gillar schnauzern oxå! Har själv en STORpudel…

    Ha en underbar dag!
    Kram Monique

  3. Hej Bertil!
    Vilka underbara vårbilder!
    Ska bli spännande att följa ert husbygge här på nätet!
    Kram Elna

  4. Jag känner igen mig!

  5. Såå fin han är, Tobbe! Lite grå i mustaschen och lite stela öron på vift…precis så som hans mor såg ut med några år på nacken. Fler bilder på Tobbe hoppas jag, på denna blogg.

Kommentera

